Content curatie levert context in een overvolle wereld
Iedereen publiceert, maar wie structureert?
-
Publiceren op internet is zeer laagdrempelig geworden. Iedereen en elk bedrijf doet het. Nu is het juist de kunst informatie te duiden en het geheel te blijven overzien. Wie zegt wat? Wat zijn tegengestelde meningen? Welke kant gaat het eigenlijk op? Dat is wat een curator doet.
Met de juiste tool kun je de rol van content curator snel en effectief op je nemen en word je gezien als kennisleider of thought leader.
Vijf stappen in content curatie
Wanneer je content cureert, volg dan deze 5 stappen:
Zo hoef je alleen maar te focussen op de meest belangrijkste taak: Het geselecteerde artikel te duiden voor je lezer en jouw mening erbij te geven of te vertellen waarom het van belang is.
Hiermee laat je zien dat je op de hoogte bent van de relevante ontwikkelingen en dat je daar een visie op hebt. Die visie en mening vorm je door de ontwikkelingen gestructureerd te volgen, actief te lezen en te cureren.
Impressie van een digitaal magazine
Hier is een screenshot hoe een digitaal magazine eruit ziet.